torsdag, juni 09, 2016

Men vem fick rätt

Blomsterkoll V har fått sin lösning. Det är Vattenklöver som så stiligt brer ut sig över vår närmaste fuktäng någon kilometer bort i skogen.

Annika fick inte rätt. Inte heller Knapsu - Jo, han påstår att myggan är en hanne, vilket jag är böjd att tro, efter att ha erbjudit handen till myggan. Den visade inget som helst intresse, trots att jag är superpoppis bland myggen. Och då honorna, förstås. De blodtörstiga bestarna.

Nå - Vem fick då rätt?
Ja, inte vet jag.




*****

2 kommentarer:

Annika sa...

Se där!

Jag trodde myggan var en hona eftersom jag tyckte mig kunna urskilja ett sugrör, eller vad det kan heta i myggens universum. Och klöver käkar kanske inte så mycket kött, nej... :)

Bert Bodin sa...

Precis. Det där är förmodligen en hane. ;-)