tisdag, november 07, 2017

Jakt

Tyvärr är det nu så att mitt stamställe, där jag ätit mina luncher till största delen, har stängt för just lunchgäster. De kommer nu att inrikta sig på enbart kvällspublik. Trist, tycker jag. Det är ett bra ställe med god mat och framförallt en trevlig personal.

Ägarinnan tog mig åt sidan för att meddela det tråkiga beslutet i förra veckan.

Men jag vill ju fortsätta att äta lunch ute ett par gånger i veckan. Hur gör man då? Känner mig lite övergiven. Visserligen har jag ju förstås ätit på andra ställen också under tiden. Inte minst, när någon kompis velat gå på något speciellt ställe. Nu gäller det att sålla ut något bra, med vettigt pris och med kvalitet. Det är ju det jag varit van med.

Idag blev det Bistro Norrland. Bra mat. Kan inte säga annat. Trevlig personal också. Men det är dyrare. Och dessutom längre bort. Det blir svårare att få med sig någon arbetande kompis, som har en timme på sig och jobbar i andra änden av stan. Mitt gamla stamställe låg verkligen mitt i smeten.

Nåja - det löser sig väl så småningom.

Tills dess vill jag känna mig övergiven och förvirrad.

*****

Inga kommentarer: