fredag, november 10, 2017

Tack och adjö

Hos värdinnan finns teve i köket. Vi tittar tillsammans medan frukosten dukas fram och sedan äts.

Morgonstudion. Vad säger man. Plottrigt, flamsigt, tramsigt och hysteriskt rörigt. Nyhetsuppdateringar varje kvart. Tre nyheter på samma gång. "Ostädad" studio.

Värdinnan har klagat via mejl, och fått ett (naturligtvis) blekt (för-)svar.

Nog märks det att herr Helin, värvad från Aftonsladdret har haft inflytande över utformningen.

Så tack och adjö SVT:s Morgonstudion. Det blev en kort titt.

Glad att P1 i radion finns.

Det pratas om katter. Trump i Vietnam. Och Kroatien mot VM.
Allt på en gång.
Vad är det för diagnos?

7 kommentarer:

* Snigel * sa...

Jag saknar det gamla "Gomorron Sverige" som var vettigt, sansat och höll en god ton. Nyheterna halv 7 var 10 minuter med ett inslag åt gången och vädret sist. Nu är det flams & trams och allt på en gång. Min morgontrötta hjärna klarar inte av sådant.

Det finns en anledning till varför jag aldrig ser TV4:s nyhetsmorgon, och nu ryker snart den här också.

Elisabet. sa...

Ja, det känns plottrigt och rörigt och sen pratas det väldigt mycket i munnen på varandra, så det är svårt att höra vad som sägs (för människor med nedsatt hörsel måste det vara hopplöst).
Annat. Texten med MORGONSTUDION är så stor, så vid korrespondentinlägg så syns inte skylten där man ser vem som talar ..., sånt borde gå att åtgärda enkelt.
Jag var en trogen Gomorron-Sverige-tittare tidigare, men ser nu bara ungefär en halvtimme av Morgonstudion, resten blir P1.
(Andra programledarduon - det varvas ju - där är det ett lugnare tempo tycker jag. Inte så mycket flams.)

Bert Bodin sa...

@Snigel och @Elisabet.

Jag skrev till SVT och föreslog att de skulle ta in herr Luuk som programledare och publik, som kan sitta och applådera, vissla och skrika mellan inslagen.

Vi får se om de nappar på idén. 😕

Babsan sa...

Ser morgon TV på min lediga dag men inte nu längre programmet är gräsligt.Då tittar jag nästan hellre på Fyrans

Bert Bodin sa...

För mig är det P1 som gäller. Då slipper man hålla ögonen i en viss riktning.

kersti sa...

jag har inte fattat att det finns tv på morgonen. Nej tacka vet jag P1. Vasastan är i mina jobbtrakter. Sabbatsbergs sjukhus är där jag håller till.
Hoppas att du får en fortsatt trevlig Stockholmsvistelse.

Bert Bodin sa...

@kersti.

P1 är räddningen i det här sammanhanget. 😊