onsdag, november 22, 2017

När jag bäddade ...

.. i morse kom jag att tänka på hur olika vi människor inrättar våra sovrum på daglig basis. En del bäddar inte alls. Jo - det skulle jag väl kunna tänka mig i begränsad omfattning om inte sovrummet är placerat "centralt" i lägenheten med insyn både från hall och kök.

Så i mitt fall blir det allt att fixa till sovrummet, så att det ser respektabelt ut. Det blir kort sagt, väldigt prydligt.

Men genom åren har jag ju sovit på många ställen. På resor. Särskilt utomlands finns det många varianter på hur en bäddad säng ska se ut.

Jag vet att jag reflekterat över detta förr och började söka efter inlägg, som handlar om detta.

Som genom en spöklik slump hittade jag ett praktexemplar. Det var skrivet just den 22 november. För sex år sedan.

Trevlig läsning!

*****

Inga kommentarer: