måndag, april 29, 2019

Avdelningen ...

Facebook-inlägg.
.. sån't jag har svårt att förstå, är stundtals rätt välfylld. Visst har den digitala revolutionen medfört att var och den som så önskar, kan komma till tals (eller skrifts) på ett enkelt sätt. Och det görs. Verkligen.

Men ibland undrar jag. Jag förstår att det finns många, som inte är särskilt duktiga i att uttrycka sig i skrift. Det kan vara allt från dyslexi till rent bristande kunskaper från en skola, som tydligen knappt vågar tillrättavisa elever som gör fel. Jo, sådana exempel hör jag talas om.
 - Man förstår ju vad de menar.
Så försvarar man ofta den "rutinen".

Men varför alla dessa emojis?

Kraaaamiiiizzz på er!


*****

2 kommentarer:

Allmycke sa...

Lägg till i den listan de personer som måste gödsla sitt tal med "liksom" och "typ" i var och varannan mening. Det slutar alltid med att jag inte hör vad personen försöker säga utan bara väntar på nästa "liksom"

Bert Bodin sa...

Hörde en telefonör i ... jag tror det var Ring så spelar vi ... härom veckan. Hon sa aldrig "ja". Varenda jakande ersattes istället med "absolut", grundligt uttalat appppsåluuut.
Jag hörde inte vad hon pratade om, egentligen.