onsdag, april 03, 2019

För ärlig

Här skulle jag flytta en rejäl summa (i alla fall enligt min mening) pengar från en nyligen mycket uppmärksammad bank till en bättre investering.

Men se - det gick inte sådär hursomhelst. Jag måste utöka behörigheten i mitt mobila bank-id först. Det beror på att det konto jag ska föra pengar till är ett, som jag aldrig använt tidigare. Man kan ju inte skicka pengar hit-å-dit och hursomhelst. Det borde jag väl ha begripit.

För att utöka behörigheten i bank-id:t måste jag också ha ett kodkort från banken. Alltså måste jag först beställa ett sådant. Och när det gäller snabbhet från banken, så vet jag ju att det brukar ta tid.

Men jag undrar ... Om jag berättar att jag är rysk oligark då .....?
Då kanske det går bra.
Eller?

*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, samma sak för mig. Skulle betala ett trädgårdsbord med stol och tänkte inte på att jag hade en gräns för uttag. Kodkort? Jag fattade ingenting. Jo, det är skillnad på folk och folk.

Bert Bodin sa...

Får jag ditt kontonummer och lösenord, så löser jag det. 😎