måndag, april 01, 2019

Alla dessa ...

.. glasögon. Jag följde med som smakråd hos optikern idag. Huga, tänker jag och inser att det förmodligen är dags för mig själv någon gång till hösten.

För jag tycker att alla ser ungefär lika ut. Hur kan glasögonformgivare veta att just den modellen de sitter och formger inte redan finns?


Nåja. Efter att vi testat och testat och testat fastnade Benke slutligen för ett par. Det par som han provade först.
 - Sääääkert dom dyraste, sa jag och tittade menande på expediten som hjälpte honom.
 - Jo, faktiskt, sa hon med ett snett leende.

Undrar hur det kommer sig?

*****

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Han har väl förmodligen det som kallas "god smak" :)

Bert Bodin sa...

Det gäller även mig, som ofta fastnar för dyra alternativ, när jag väljer bland produkter där jag inte känner till priset. Så'de'så! 😎

Steve sa...

Hmmm? Samma sak har hänt mig varje gång jag köpt nya glasögon, men optiker är väl oxå skickliga försäljare och visar väl sällan det billigaste alternativen för kunden.
Att ha "god smak" och dessutom vara kvalitetsmedveten kostar oftast lite extra. Men, min erfarenhet är att det lönar sig i längden. Att låta prislappen styra blir ofta ännu dyrare.

Bert Bodin sa...

Ja, nå't mysko är det. Men i det här fallet var försäljaren oskyldig. För e glasögon som valdes hade vi plockat ut innan hon trädde in i handlingen.

Kersti sa...

Händer även mig alltsom oftast. Men som Steve säger kan det löna sig i längden.

Bert Bodin sa...

Kvalitet brukar ju löna sig. Det har jag goda erfarenheter av.