måndag, december 21, 2020

Tur att man är ...

.. tålig och duktig och självfixare. Kommer du ihåg att vi fick "hål" i badrumstaket för ungefär ett år sedan? Det var grannen ovanpå som innan inflyttning helrenoverade (Jag skulle säga heldemolerade. Det lät ofta så.) lägenheten och gjorde om badrummet. Jag var då rädd för att taket hos oss skulle rasa in. Och det gjorde det.
 - Det där fixar vi, sa entreprenören

Det var som sagt ett år sedan.

Nu är det fixat. Av mig! Kanske inte helt snyggt. Men i alla fall bättre än hantverkaren, som inte ens dök upp. Jag ska torka lite mer, så försvinner nog det ljusa området runt skadan.

Undrar vart jag ska skicka räkningen.

*****

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Till han vars arbete du utfört?

Bert Bodin sa...

@ Cecilia N

Jo, det borde jag. Men det får vara.