söndag, juli 04, 2021

Knop

Vattnat, trimmat kring stenpartiet, röjt kring avloppsanläggningen i väntan på slamtömning. En färd till Råneå för att handla. Varmt! 30-gradersnivån passerad. 

Fikat, lunchat, vilat - ja, det var väl det. Förstås blev det lilla rundan också. Och försök att skruva ihop två golvtrallar i duschen för att få dem att fungera som en enhet gick väl sådär. 

Jag förundrar mig över hur enkelt det ser ut i TV, när folk (för det behöver inte vara proffs) skruvar ihop både det ena och det andra hur enkelt som helst med en bra skruvdragare. Jag lyckas aldrig utan att hamna i lägen där jag är nära att ge upp. Så var det idag. Jag fick ihop dem. Men jag hoppas ingen tittar på undersidan.

En viss koll har jag också hållit på flugsnapparholken. Det börjar nog bli dags för utsläpp därifrån snart. Pappa sitter gärna på en gren i närheten och visslar diskreta locktoner; inte den vanliga sången, utan lågmälda entoniga visslingar.

 Fler gäster i insektshotellet har checkat in. Nu är fyra enkelrum bokade. 

Ja, detta var väl de få knop som åstadkommits hittills idag. Eller är det bara en halv?
 
*****

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra mycket gjort!

Elisabet. sa...

Låter ändå (nu är jag hemma och kan kommentera och skriva med väldig fart) som en tämligen behaglig tillvaro!

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Jo, den duger. 😇