söndag, juli 18, 2021

Kändistätt

Tidigt i morse gjorde vi återigen ett besök i skogstjärnen för ett dopp. Denna gång anslöt även jag i spa't. 


Inga andra hade hunnit komma dit så tidigt. Men vi fick i alla fall dela badvatten med en kändis. En av de vackraste fåglar jag vet, simmade förbi på lite avstånd. Storlom.

Och där borta simmade en storlom.

På vägen tillbaka "hemåt" mötte vi sammanlagt tre personer. Först en herre.
 - Jaha. Det är vuxentimme här vid badet nu, sa han.
Det är väldigt populärt för barn här, senare på dagen, sägs det.

En bit längre fram mötte jag två glada kvinnor, som glatt hälsade. 
 - Ja, nu tog ju vi all värme som fanns kvar i sjön, sa jag.
 - Jaså, sa den äldre kvinnan. Men då blir det ju lagom för oss.
Vi skrattade.

När jag kom ikapp mina kamrater fick jag veta:
 - Men det var ju Robyn och hennes mamma.
Kunde konstatera att jag just träffat en världskändis. Man ser inte så bra när solen skiner en rakt i ögonen. Jag såg bara en glad tjej.

 - Och igår hejade du ju på Hollywoodstjärnans fru, sa Birgitta.

Vad händer härnäst?
*****

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Men vad det händer mycket därborta i Sörmland. Robyn hör man inte mycket om nuförtiden. Du kunde kollat med henne vad hon gör ;-)

Bert Bodin sa...

@ Turtlan

Hon gör nog mer än man tror. Har väl en hel del jobb i USA, tror jag. Men kanske lika mycket egen sång, som att hon producerar andra artister. Om jag inte är helt fel underrättad.

Turtlan sa...

Ja så är det säkert. Kan ju inte påstå att jag hänger med så bra i musikbranschen heller…

Bert Bodin sa...

@ Turtlan

Du får skärpa dig! 😉