fredag, november 12, 2021

Barhopping

Det var länge sedan. Men ikväll blev det av. Vår jakt på musikupplevelser drog oss runt i stan. Vi bor ju mitt i smeten, så det är ingen större ansträngning att söka kultur och nöje. 

After work på Café Noveau.
 - After work, tänker du. Du har väl inte jobbat idag.
Sant. Jag slutade för fyra år sedan, så vad är after work om inte detta?
 
En god buffé med diverse läckerheter började kvällen. Kvarterskrogen ligger som sig bör i nästa kvarter.
Sedan blev det lobbyn på Clarion. Där hade musiken redan avslutats, men vi satt kvar i baren och njöt ännu ett glas vin och tittade på folk, innan vi smet upp i den så kallade Sky-baren. 
 

 
Inte blev vi kvar där. Och vi som hade tänkt gå hem för länge sedan fann oss snart på väg till baren Invit. Men där fick vi inte komma in. Det var fullt. Uppträdande av en kul kille, som vi alltså gick miste om. 
 

Lite småsura (nä, jag skojar) drog vi vidare till Bistron, där Vasas flora och fauna skulle uppträda. Det gjorde de med den äran. Mysig musik. Roliga texter. Och massor av publik. Det blev höjdpunkten för kvällen. I publiken träffade vi också förre landshövdingen, Charlotte Lindmark och Lennart Jähkel, innan vi drog hemåt i kvällen. 

Lyckad kväll. 
 
 *****

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Låter som en trivsam kväll. Är allt som vanligt nu i Luleå, rent .., ja, jag tänker som innan coronan?

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Njae - inte riktigt, tycker jag. Vilket är bra.

En vanlig man sa...

Ursäkta, men dina kommentarer hade hamnat i skräpkorgen på Wordpress. Fixat det nu.

Bert Bodin sa...

@ En vanlig man

Aha - som jag kämpade.

🤣

Anonym sa...

Lyckostar!!!