onsdag, november 03, 2021

Lätt som en plätt

Den 18 maj fick jag coronastick nr2. Det börjar alltså bli ett halvår sedan. Och igår släpptes bokningsmöjligheterna för att få en påfyllnadsdos. Nr3, alltså. Dessutom i kombination med säsongsinfluensavaccin. 

Smittan stiger ju igen. Och vi har en resa till Stockholm till nyår. Man får vara försiktig.

Det var bara att gå in på 1177.se och välja en tid. Efter den 18 november, alltså. Det måste ju ha gått ett halvår sen sist. Det blev den 23:e november kl 14.00. 

Lätt som en plätt. Nu inskrivet i kalendern. 

*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Undrar hur det blir för oss som insjuknat i covid? Får vi en tredje, eller är förhoppningen att vi liksom redan har våra tre ..., då är insjuknandet inräknat som en vaccination? Har i alla fall fått tid för influensavaccinering nästa vecka. Alltid nåt.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Den info jag fått, hittade jag på 1177.se som väldigt tydligt berättade vad som gäller i Region Norrbotten. Men tyvärr sägs inget om vad som gäller för de som varit sjuka.

Rexxie sa...

Min gissning är att sjukvården kommer att tycka att det blir för administrativt krångligt att särskilja på de som haft bekräftad covid, de som påstår sig ha haft covid men inte haft det, de som haft covid men inte märkt det osv så jag skulle tro att alla kommer att erbjudas dos 3 oavsett om man haft covid eller inte.

Bert Bodin sa...

@ Rexxie

Ditt resonemang ligger nog nära sanningen.