fredag, oktober 18, 2024

Det blev alltså ...


.. en god och trevlig middag
på Bistron i Norra hamnen.

Jag åt något jag mig veterligen aldrig ätit förr. Abborre. 
 - Va, säger du. Har du aldrig ätit abborre?
Jo, det har jag förstås. Men bara rökt. Aldrig stekt. Den här abborren var väldigt god.


En väldigt trevlig service var det också, som alltid på det stället.

Efter maten
tog vi våra nypåfyllda glas med oss och parkerade framför scenen för att lyssna på Bo Selinders roliga och tänkvärda låtar. Det blev hög stämning, många skratt och välförtjänta applåder.

Vi avslutar kvällen med en promenad hemåt. Vi kunde inte låta bli att göra en liten sväng till lobbyn på Clarion Sense för att se om Luleå live hade något mer att erbjuda. Så var det inte. Säkert fanns det evenemang på andra ställen i stan, det vittnade folklivet om, men det fick vara för oss. Vi var nöjda.

Lördagen bjuder ju på mer.

****

2 kommentarer:

  1. Min f.d svärfar Sture, han bjöd ofta på stekt abborre med sås till (alltså gjord på stekskyn) .., hur gott som helst var det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Elisabet

      Det var väldigt gott. Men det var en 'ny bekantskap' för mig.

      Radera

Välkommen att kommentera.