torsdag, oktober 03, 2024

Naturligt

Träffade en igelkott som vandrade längs en vägkant ute vid vårt handelsområde Storheden. Jag hoppas den höll sig till gräs och inte irrade ut på asfalten i den täta trafiken.

Porträtt var den inte road av. Då blev den blyg.


Fiskhandlaren alldeles intill blev exalterad, när han fick syn på mig och den taggige. Han berättade att han aldrig någonsin sett en 'kotte' i hela sitt liv. Han är i 50-årsåldern. Tur att han inte hade kö till fiskarna. Nu kunde han fota den lilla taggbollen, för att visa hemma i Pajala.

*****

1 kommentar:

  1. Det är inte så ofta jag ser igelkottar numera. En sommar för många år sedan när jag var ute på tomten och stod och pratade med grannen kom en igelkott tvär över gräsmattan rakt fram till mig och nafsade på stortån. Det var bara att gå och hämta lite vatten till hen.

    SvaraRadera

Välkommen att kommentera.