lördag, november 16, 2013

Lugnet

. .  före stormen. Vimpeln på gårdens flaggstång har gömt sig noggrant utom synhåll och hänger där stilla som ett snöre.

Stadslördag och jobbdag. En av få, tack och lov. Okunnighetens dag skulle jag också kunna kalla den. Det är inte mitt område att hjälpa fritidsresenärer med semesterplanerna. Tack och lov har jag kollega Britta med specialkompetens med mig.

Mer storm väntas framåt kvällen. Gäster på middag.

Och i natt; storm varnar SMHI. Klass 2-varning utfärdad. Det blir kanske min första i livet. För meteorologiskt definierad storm vet jag mig inte ha upplevt en enda gång! Varken här hemma eller någon annanstans i världen.

Norrbotten - Det kaosfria alternativet.


*****






2 kommentarer:

Turtlan sa...

Jag kommer att tänka på resan till Florida.. Ett tu tre började vädergubben prata om STORM ! Det kommer att bli storm!

Aj då. Storm...

Sen gick det upp för oss att storm över there är ett hederligt nederbördsområde....

Blev det mycket sålt? Vad var mest poppis idag? Kanarieöarna?

Trevlig lördag!

Bert Bodin sa...

Turtlan: I USA, som är ett land som fungerar som en kvällsblaska, börjar de tala om förfrysningsrisker och uttorkningsfara redan vid minus tio. Så en storm är väl en östanfläkt. Sedan har de ju "hurricanes" förstås. Inte att leka med.

Väldigt lugnt på jobbet idag. Inget hände de två första timmarna. Det som såldes mest var Kroatien, men även Kuba, Mexico och Jamaica. Jag drämde även i med en tågbiljett till Kiruna och ett par som skulle till Oslo en helg i februari.