måndag, november 18, 2013

Sommar, sommar, sommar ...

Tänk att det går att göra bra teve av samtal. Utan tjafs, utan trams.

Sommarpratarna har kommit igång igen med nya avsnitt. Där träffas den senaste sommarsäsongens programvärdar kring ett lunchbord. De känner oftast inte varandra. Kanske har de träffats i något sammanhang, men inte mer.

Det man pratar om baseras på citat ur sommarprogrammen. Sammasättningen av gruppen kan ses som slumpartad, men visar sig vara högst medveten. Alla har något gemensamt på något plan. Ytligt eller djupt spelar mindre roll.

Men det blir intressant.

Idag var det Rakel Chukri, Stefan Löfven, Katrin Sundberg, Ola Salo och Anja Pärsson, som delade med sig av sina insikter om livet. Anja berättade om de reaktioner hennes "komma-ut-program" skapade. Stefan Löfven om sina två mammor. Om att vara tjej bland sju bröder i en syrisk familj berättade Rakel Chukri.

Intressant.
Insiktsfullt.
Lärorikt.

Och utan reklam. I en hel timme.
Heja SVT!

*****
Sommarpratarna.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Å, det ska jag titta på i repris! Jag tycker om själva idén med programmet och tycker att det allt som oftast blir intressanta samtal.

Kersti sa...

Hade inte möjlighet att se det men tänker gå in på play. Är väldigt svag för program med slingrande samtal.

Turtlan sa...

Missade också men ska kolla på play. Jag gillade Katrin Sundbergs programså mycket. Det berörde mig mycket. Sen även Anjas. Jag sätt bak i båten den midsommardagen och lyssnade. En o annan tår t o m.

En timma se fram emot. Utan avbrott!!!

Bert Bodin sa...

Elisabet, Kersti och Turtlan: Helt klart värt att se.