söndag, juni 03, 2018

Vilodagen får härmed ....

.. anses ordentligt helgad. Jösses vad lat jag har varit. Jo, jag har stigit upp ur sängen. Och jag har rensat ogräs och surrat med grannarna, som håller på att inreda sin nya bastu. Vi kom överens om att tycka att tagetes är en trist blomma. Och jag kom på bildläraren med att inte ha besökt de två stora vernissager som timat i helgen i Luleå.

Sedan fick det vara bra med sociala kontakter. Gick hem och lade mig på soffan. Läste lite. Somnade en stund. Sen blev det middag, som jag inte behövde laga. Och nu sitter jag i stort sett bara och glor ut genom fönstret.

Flugsnapparen är idog och flyger till och från sin holk. Talgoxen gör samma sak vid sin. Det är bråda dagar. För dom, alltså.

För mig och solen har det varit lugnt idag.

*****

Inga kommentarer: