tisdag, maj 19, 2020

Experiment

Idag tog jag tag i saken och gick till Clas Ohlson för att få tag i mutter till den bult, jag berättade om härom dagen.

Givetvis gick det inte att rakt av bestämma vilken storlek jag skulle ha. Min bult var ju 10 mm i diameter. Alltså riktade jag in mig på muttertyp MP10. Det verkade logiskt. Men så mätte jag med en tumstock som jag hittade i hyllan intill.
 - Njae - den här verkar ju vara knappt 10 mm, tänkte jag.
Letade alltså rätt på nästa storlek. MP12. Den mätte jag också och den verkade alldeles för stor. Men 12 mm var den inte.

Nu köpte jag MP10:an på vinst och förlust, efter att ha frågat killen i kassan om MP10 är Clas Ohlsonska för 10 millimeter. Han tyckte jag skulle tolka det så.

Märkligt att det ska vara så krångligt. Imorgon får vi se resultatet.

*****

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Blir spännande att få veta hur det har gått.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Följ den spännande fortsättningen här på Ögonblick i norr-play.

Elisabet. sa...

Haha ...! Jag lovar!