torsdag, maj 21, 2020

Utryckning

Precis när jag satte mig  för att äta frukost ringer telefonen.
 - Hej. Det är Bengt. Jag och Bert-Ove kommer till pumhuset halv tio. Det är något fel i vattenanläggningen. Kan ni komma och hjälpa till med att söka problemet?
Ja, vad gör man inte, när ordföranden ber om hjälp. Det var bara att häva i sig hjortronfilen snabbt som ögat. Det var ju bara en kvart till mötet. På med kläderna och iväg.

Det gäller att kolla alla förgreningar, eventuella gamla lagningar och ändkranar där sommarfolket inte anslutit sig ännu. Och jag lägger ut information på vår FB-sida. Det blev ett par km i skogsterräng.

Ett brott hittades och åtgärdades. Allt i sin ordning.

Flugsnapparen satt och följde oss och våra förehavanden.

*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Å, så fin bild!

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Tack.

Guy sa...

Jag instämmer med Elisabet!

Bert Bodin sa...

@ Guy

Tack!