måndag, februari 13, 2023

En så'n dag ...

.. då inget särskilt inträffar. Igen. Det händer ju då och då. Vakna, stiga upp, äta frukost, lösa lite korsord - ja, lite och lite ... fixade DN:s söndagskryss redan på måndag. Inte dåligt!

Promenad i hård blåst. Fika på stan. En dam satte sig vid bordet intill. Med ryggen åt mig, lade jag inte märke till henne, tills vi båda av en slump råkade stiga upp och hämta påtår. Då visade det sig att det var en gammal kollega. Vi jobbade tillsammans i 'historisk tid', fram till 1996. Sedan har hon bott söderut en period, men har nu kommit tillbaka till Norrbotten. Vi fick en pratstund. Kul. 

Ärtsoppa på mitt sätt. Sedan TV-kväll.

Ja, det var väl det hela.


*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ungefär som här då, med en surr-stund med kund från affären, så där vid ostdisken. Å andra sidan älskar jag ju vardagar och även tämligen händelselösa vardagar. Bara detta att själv rå sin tid. Såååå tacksam att jag fått uppleva detta. (Min pappa dog när han var sextiosex. Inte mycket njuta av pensionärslivet då inte).

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Livet växlar. Jag är nöjd oavsett något händer eller icke. Rå sin tid.

ELIZA sa...

Hade liite svårt att landa i pensionen..Efter att haft väckaren kvart över fem,i 46 år,och gått i sängs vid 21 tiden,för att orka..Men nu,efter några år,håller jag med.. Skönt att få rå sin tid..Tänkte fortsätta ett tag till,men pandemin satte stopp för det..Jobbade bland en massa folk,så maken satte stopp...

Bert Bodin sa...

@ELIZA

Klok make. 👍😉