fredag, februari 03, 2023

Har man ...

.. styrelseuppdrag så har man. Och det är vad det handlat om idag. Brf Mörten ska göra en 10-årsbudget. Jotack. Det kräver lite tankeverksamhet.

Sedan skulle allt ner i en excelfil. Jag har jobbat med excel förr, men det är inget som pensionärslivet präglas av. Jösses vad jag har glömt mycket. Och Excel har väl också moderniserats, för det var många funktioner som jag gick bet på; funktioner som man tyckte var enkla förr, fungerar inte längre likadant. Benke försökte också, men han gick bet.

Formler till exempel. Nä - där gick också jag bet, även om jag hade ett underlag att jobba vidare från. Ett underlag som jag själv inte var pappa till. Nej, jag gav upp. 

Får börja om från början imorgon, strunta i det gamla underlaget och göra ett eget från noll.

Det blir nog bra.

Kanske.

*****

2 kommentarer:

Babsan sa...

Om Excel tycker jag inte varken nu eller då under arbetslivet

Bert Bodin sa...

@ Babsan

Jag hade mycket nytta av det under mina sista arbetsår.