lördag, april 16, 2011

Rånlandet 16apr kl 21.40

Efter en stressig arbetslördag med övertidsjobb (Det var ett idrottslag som plöstligt ändrade sin resa, med allt som därtill hör, med hyrbussar, hotell, måltider, taxibilar och annat, som behövde utöka sin resa med ett dygn), var det skönt att dra ut till stugan för att koppla av.

En enkel middag fixades.
Det blev lättstekt suovas, med lingonbräserad palsternacka och en sallad på fänkål och granatäpple. Ett fyndvin därtill. Intimo Malbec. Argentinskt från Patagonien, ett område jag gärna skulle besöka.


Efter avslutad disk, gick jag ut i den vårblåsiga kvällen. Nu är kvällarna ljusa. Ja - Det mörknar inte helt på hela natten.


Månen hjälper förstås till lite.

Haren sitter och funderar över vem jag är.






*****

1 kommentar:

Leif sa...

Något mörkare är det ju här förstås även fast månen lyser. Det lilla ljus som fanns från färjorna syntes desto tydligare. Förutom mig var endast katten vaken. Han satt några meter upp bakom mig och glodde på vad jag sysslade med mitt i natten (se bilden här).