måndag, januari 27, 2014

Fråga Bert

Nu har forskare kommit fram till ett häpnadsväckande faktum återigen. Människor som går och samtidigt fipplar med sin smarta telefon
  • går vingligare
  • och saktare
Det där sista är väl tur. Det gör att man som medtrafikant hinner väja för zombien.

Nu väntar vi bara på forskningsrapporten som kommer fram till något liknande när det gäller mobiler och cykling, eller bilkörning.

Men egentligen kunde de bara fråga mig. Jag ser exempel nästan dagligen, eftersom jag gillar att se mig omkring, när jag är ute på stan. Mobilen är placerad i fickan.

Läs om den senaste forskarrapporten här.

*****

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Kan inte komma ihåg nu men jag hörde vad det kallas på engelska när folk numera går hela tiden och tittar ner i sina telefoner... Kommer inte på men det var något bra.

Typiskt... ja ja ett bra uttryck var det.

Återkommer när polletten ramla ner,.

Bert Bodin sa...

Turtlan: Sov på saken! Jag vill gärna veta.

Elisabet. sa...

Jag tänkte samma sak när jag hörde denna fantastiska nyhet på radion!
Och jag undrar hur lång tid det tog för forskarna att komma fram till denna revolutionerande insikt?
Månader?
År?

Marianne sa...

Ja, ibland häpnar man över olika resultat forskarna kommer fram till efter år av vedermödor. Jag tror jag ska bli forskare. :-)

Bert Bodin sa...

Elisabet: Och vem finansierar?

Bert Bodin sa...

Marianne: Ja, det verkar lätt.