lördag, januari 18, 2014

Lördag

Inte för att jag tycker mig vara särskilt känslig för mörkret som råder under förvintern. Sommarljuset har heller aldrig påverkat mig. Jag sover till exempel gott under de flesta förhållanden.

Att vi ställer om klockorna två gånger per år är heller ingen katastrof. Det brukar det gnys högljutt om när det är dags.

Men det är väl något fel på mig förstås. Okänslig typ, den där Bert.
Men givetvis kan jag glädjas åt ljusets återkomst i januari; och om två månader har vi ljusare än de flesta här i landet.

Dagens promenad visar varmare toner i snön i skogen och i ljusspelet i havsisen. Det är minus tjugo och vindstilla. En av årets bästa tider är här, med mörker och ljus.




*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Själv njuter jag storligen när ljuset återvänder och känner mig mycket mer fylld av energi!
Tur att vi människor är olika.
Det som inte passar den ena, blir perfekt åt den andre!

Elisabet. sa...

Ps. Dessa ordverifieringssiffror är som att skriva ner ocr-nummer .... Ds.

Bert Bodin sa...

Elisabet: Ordverifieringssiffror???

Bert Bodin sa...

Hoppsan! Hur länge har det varit så? Och helt omedvetet för mig- Nu korrigerat.

Tack för påpekandet, Elisabet.