onsdag, januari 29, 2014

Träffsäkert

En sak som jag har svårt att förstå är detta att det finns människor som slukar tio avsnitt av en TV-serie i förväg. Varför så bråttom, kan man undra.

Är det för att man vill vara först?
Precis som de där medtrafikanterna som kör om i vänsterfilen i en rasande fart bara för att tvärbromsa vid nästa rödljus, som varit synligt på 300 meters håll. Sedan kommer jag inrullande vid sidan om precis lagom när ljuset slår om till grönt och kan glida vidare. Oftast kommer jag då förbi tvärbromsaren.

Gäller även semleätande.

Det är detta jag menar.

*****

6 kommentarer:

Kattvakt sa...

Är det en riktig bra och välgjord tv-serie som Breaking Bad kan jag förstå det. I fem årgångar på en gång t.o.m.

Anonym sa...

Håller med dig helt när det gäller serier, begriper inte varför man ska gå händelserna i förväg, och inte heller hur någon orkar sitta dygnsvis och se på film eller serier. Har barnbarn som samlas till exempelvis Harry Potter-helg, och tittar på alla filmerna i ett sträck. Huvva. Men skam till sägandes åt jag min första semla på annandagen. :-/

Anonym sa...

Håller INTE med dig vad det gäller semle-ätande.
:) /bettankax

Bert Bodin sa...

Kattvakt: Jo, ni har väl inte annat för er där på ön. ;-)

Bert Bodin sa...

norbergianblue: Jag håller på digl. Men fy för semlan. ;-)

Bert Bodin sa...

bettankax: Nä du börjar ju med lussekatterna på sommarsemestern. Har du lagt in midsommarsillen ännu och kokt svartsoppan. Det börjar bli dags!