onsdag, januari 08, 2014

Uppföljning

Härom veckan var jag lite irriterad och skrev ett mejl till Sveriges Radio.

Idag kom faktiskt ett svar. Det hedrar dem, även om jag tycker att svaret andas lite så kallad rationalisering, eller efterkonstruktion.

----

Hej!

Tack för ditt mejl med synpunkter!

Just den kommentar du refererar till var faktiskt ett försök att säga att vi alltför ofta gör våra intervjuer i Stockholm och alltför sällan i till exempel Pajala. 
 
Pajala valdes såldes inte alls ut som kontrast till Stockholm, men vi kunde uppenbarligen ha varit tydligare. För vi är helt övertygade om att ni äter precis lika välsmakande mat i Pajala som i Stockholm och håller med dig om att fler intervjuer borde göras utanför tullarna, även om vår budget inte alltid tillåter det.

Med vänliga hälsningar:
Micha Arlt, producent på Plånboken i P1


*****

5 kommentarer:

Knapsu sa...

Tror nog att Pajalaborna äter mycket bättre mat än stackarna som bor i Stockholm!
Finns ju liksom inte så många Burger King och McDonalds i Pajala.

Bert Bodin sa...

Knapsu: Det är precis vad jag också tror.

Elisabet. sa...

Fast .., så värst många Burger King och McDonald´s tycker jag mig aldrig se i Sthlm ,-) Mest fina restauranger.
När jag 1993 flyttade till Skåne, märkte jag direkt skillnader i matkulturen, ja, jämfört med Västerbottens inland.
Vi sålde nog tio gånger så mycket falukorv i Malå som vad det gjordes i Skåne! MINST.

Bert Bodin sa...

Elisabet: I Malå, ja. Det är ju en typisk korvort. ;-)

Bert Bodin sa...

Och i tillägg ... Det var ju faktiskt Västerbotten som vann Matslaget i TV före jul. Saxnäs, närmare bestämt.