tisdag, november 27, 2018

När "Ögonblick" ... (I)

.. griper in. Då blir det resultat.

-----
Hej!

I dagens tidning har du angett att Sverige har 26000 asylsökande PER DAG, under 2018. Det innebär alltså att vi på ett år fördubblat befolkningen om alla som ansöker får stanna. 

Hm ...?

Med vänlig hälsning
Bert Bodin
Luleå

PS. Och då ska vi nog undra var alla 163000 per dag som kommit tidigare (2017) har hamnat. (Det blir närmare 60 miljoner människor.)
 -----

Så skrev jag till den NSD-journalist som skrivit en artikel om invandringen till Sverige.

Jag förväntade mig inget svar, för det brukar inte komma, när man kritiserar artiklar i tidningarna. I alla fall inte varje gång.

Men den här gången kom en korthuggen respons.

-----
hejsan. skrivit fel. Vi rättar det i tisdagstidningen.
-----

Svenskt skriftspråk kan man tydligen också strunta i.

Men jag bortser från det. Det blev rättat i dagens tidning.

Däremot blev det inte helt rätt. Hon hänvisar där till att faktarutan är korrekt. (???)

Det var ju bara det att någon faktaruta stod inte att finna!

Tur att jag finns.










*****

2 kommentarer:

Rexxie sa...

Jamen, hon menade ju naturligtvis faktarutan som låg kvar på hennes skrivbord!

Bert Bodin sa...

Jaaa ... Så var det ju!