fredag, september 20, 2019

En kvinna som ringde in till Ring P1 i morse ifrågasatte meningen med att man efter varje program räknade upp namnen på alla medarbetare i programmet. Även de som inte hörs i etern.

Jag har tänkt på samma sak. Tänk om Elisabet i Halland skulle sitta i kassan och när varje kund är avklarad repa upp:

Tack för mig. Jag heter Elisabet Nilsson. Ansvarig för kyldiskarna har varit Magnus Svensson. Mejerivarorna: Lisbeth Orvarsson. Tidningshyllan: Praktikant Jens Hultgren. Tack för idag. Välkommen åter imorgon.

Eller i en föddeannons.

Födde. En flicka. Producent: Lena Donsundborg. Inseminatör Mikael Donsundborg. Medhjälpare barnmorskorna Doris Jonsson och Vera Klamsén. 

*****

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, den var bra! Men jag retar mig inte .., tycker att det är generöst att andra än just dom som pratar/hörs får ”vara med”. Fast det är klart ..., ibland räknas det upp in absurdum.

Anonym sa...

Eller i eftertexten på filmer mm, det går så fort numer att man inte hinner läsa den. Och då kan man verkligen fundera på funktion. ellem

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Kan du inte prova min idé. Snälla!

Bert Bodin sa...

@ellem

Totalt värdelöst. Förstår inte meningen med det.

Elisabet. sa...

Bert: men det gör jag ju nästan på min blogg .., jag räknar ju upp alla jag arbetat med :) Nästan.

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Men alla dina kunder kanske läser MIN blogg istället. 😉