torsdag, oktober 10, 2019

Repris

Jag såg Opinion live i SVT1 ikväll. Det handlade om public service, dvs. SVT och SR och dess berättigande.

En punkt som ständigt återkommer är att vi måste betala för det. Det är moderaters, kristdemokraters m.fl. största skräck.

Vad som tyvärr inte kommer fram i debatten är detta. Hämtat från en bloggpost som jag skrev för ungefär ett år sedan:
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Jag vill heller inte betala för RIX fm, Energy, TV4, Kanal 5 - sjuttioelva. Hur kan jag säga bort dem, för jag tittar så gott som aldrig. Men jag betalar för dem, så fort jag betalar något i en affär. För hur skulle de annars existera?
I vilken konstig bubbla lever de, som säger sig aldrig titta på SVT? Det är inte undra på att amerikanskt tjafs och bjäfs och annan lättsmält smörja blir vår framtida folkkultur. Bevare mig!
Nä - ungdomar och äldre. Det är dags att göra rätt för sig.
Heja SVT, heja SR och heja UR!
*****

Inga kommentarer: