torsdag, november 12, 2020

En så'n torsdag

 - Ska vi ändra till lugg den här gången?  - Nejtack, säger jag.


Av någon anledning har det blivit så att mitt frisörbesök, som sker var sjätte vecka, sker just på torsdagar kl 14.00. Så även idag, alltså. 

Samma frisör, även om frisyrerna varierat, sedan 45 år. Minst. Men är man nöjd, så är man. 

Jag hade ett uppehåll när jag arbetspendlade till Stockholm i två år och klippte mig hos en riktig innefrisör, dit man bara fick komma på rekommendation. Då gick det vilt till i kalufsen må du tro. Det var slingor och blekningar och olika form varje gång man kom därifrån. Men på den tiden hade man ju lite mer att ta av, förstås. 

Nu går det lugnare till. Kort och städat blir det, när Siw sätter saxen i arbete. Samtidigt löser vi de flesta världsproblemen, och ventilerar skvallerbyttorna. Det går fint på den dryga halvtimmen som det tar att få till något, som ser ut som förra gången.  

Lite för städat blir det ju alltid, när man lämnar salongen. Men det fixar jag till själv, när jag kommer hem.

 *****

Inga kommentarer: