måndag, november 02, 2020

Öde

En sväng på stan - ja, egentligen bara ett ärende till Clas Ohlson, som ju ligger i kvarteret intill. Tur var väl det, för vädret är ursinnigt. Kraftig blåst. Kraftigt regn. Jag hade alltså 200 meter att gå och tänkte att jag skulle strunta i regnbyxorna. Det får räcka med jackan. 

Vem fick byta brallor när han kom hem? 

Stan var ödslig. Jag hade tänkt ta någon bild, men avstod eftersom det blev för jobbigt att utsätta mobilen för vädrets makter. Och mig själv. Glasögonen hade behövt snabba vindrutetorkare. Jackans huva blåste av från huvudet, så den fick jag hålla fast. 

Så någon bild blev det inte. Ödsligheten finner vägen in i bloggen. 


*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men inte helt. Är tacksam att du delar med dig ändå. Med eller utan bild.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

🙂