måndag, november 30, 2020

Less, lessare, lessast

Inte ett skapandes grand har blivit gjort idag. Regnblandad snö, eller snöblandat regn. Jag har inte varit utanför dörren - jo, förresten - ute på loftgången och fixat till en julgrupp. Den har stått där i över tre veckor och lyst med sin lilla flammande låga som tänds automatiskt vid tretiden på eftermiddagen och 8 timmar framåt. Förvånad över att batterierna räcker.

Men först idag julades den till med hjälp av små pumlor - OBS inga julkulor - PUMLOR!

Syrrorna har bepratats också. Ja  det är väl vad som blivit gjort. Fast DN:s svåraste söndagskryss fixade jag också  när jag tänker efter.

Men utled är jag på denna situation, som vi tydligen ska dras med ett år till enligt media idag.

Stöööön!



*****

8 kommentarer:

Babsan sa...

Jag känner också att det är lite tungt emellanåt så därför julpyntar jag extra tidigt iår.Men tänk jag säger pollor...🙊inte pumlor

Bert Bodin sa...

@ Babsan

Alltså säger du fel. 😂

Men man vet ju hur pit'bor funkar, så okej'rå. 🙃

Elisabet. sa...

Tidigare ikväll kände jag ungefär så där som du beskriver det.
Jag tänkte att detta blir andra gången sedan jag seglade iväg ensam på livets hav, som jag inte firar jul med något av barnen. Nåja, det händer ju miljontals människor över världen. Om eländet varar ett år till, då blir det deppigt värre.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Men när jag i nyhetssändningarna ser hur folk uppträder i våra köpcentra, så anar jag riktigheten i smittoprognosen.

Elisabet. sa...

Såg ett inslag utanför Elgiganten någonstans. Det var en bild på det totala vansinnet.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Förtroendet för mänskligheten sviktar.

Anki Sandström sa...

Var köper du de där batteriljusen?

Bert Bodin sa...

@ Anki Sandström

Ljuset är ett sån't där med en fladdrande låga, som ser rätt naturtrogen ut. Sedan köpte jag riktigt bra batterier "Longlife nånting". Allt på Clas Ohlson.