lördag, januari 30, 2021

Dåligt samvete ...

.. tänker jag inte ha. Men idag ligger det nära till hands. Luther sitter ju där en bit bort i något hörn. Sällan hoppar han över till min axel, och idag har han definitivt hållit sig på avstånd. Visst har jag varit ute en sväng. Man måste ju handla lite mat. Det blev fänkål, rödlök och paprika. Resten fanns hemma. Särskilt mycket motion blev det alltså inte. 2856 steg. Blygsamt, måste jag erkänna. Så fick det bli, denna januarilördag.

Nu sitter jag här med ett glas vin efter middagen som bestod av en supergod fiskgryta. Egenkomponerad. Recept är överskattat. 

*****

4 kommentarer:

Thalassa sa...

”Det är ett elände när man har haft Luther på ena axeln och Laestadius på den andra”, brukar min barndomsvän (m föräldrar från Jukkas) säga. Den andre potentaten har väl såväl du som jag klarat oss från närmare bekantskap med.

Bert Bodin sa...

@ Thalassa

Stämmer. Lasse har jag sluppit.

Cecilia N sa...

Luther gillade också god mat med ett glas vin och trevligt sällskap.

Bert Bodin sa...

# Cecilia N

Aha - man påverkas mer än man anar. Hm!