tisdag, januari 26, 2021

Tidsbild

Floras kulle.
*****

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Verkligen en bild i tiden.

Men jag är så trött på munskydd. Alla bilder man ser på folk med munskydd tex i nyhetsmedier eller på tv.

Eller folk som har munskydd på sig ute i friska luften där de går på egen hand.

Trött på detta!

Bert Bodin sa...

@ Turtlan

Samma här. Och hur många kan använda munskyddet korrekt. På många sitter det lite hipp som happ. Nedanför näsan t.ex.

Turtlan sa...

För min egen del inget föredöme heller. Jo på jobbet gör jag som man ska men knappast när jag ska ta på och av munskyddet på bussen till och från jobbet. Det brukar vara 5-7 personer som mest i stora bussen när jag åker så avstånd är inget problem. Men visst, andra avgångar så kan det vara mer folk.

Längtar till en munskyddsfri värld!
Munskydd hör hemma inom vården eller som skydd i vissa yrken. Inte ute bland folk.

Bert Bodin sa...

@ Turtlan

Men kanske mera "inne bland folk".
:-)