måndag, januari 11, 2021

Plötsligt ...

.. gjorde jag något som jag inte gjort på ... ja - kanske 56 år. Jag blev bara så sugen på något, där jag satt med mitt korsord, som verkade olösligt, men som ändå blev klart. Saltsugen. Jag hade ju just tagit en clementin, men det dög tydligen inte. Nä - jag är inte så'n. Jag smyger aldrig till kylskåpet för att nalla något.

Undrar om det här tänker bli en vana, eller om det blir en engångsföreteelse. Jag ser detta som ett tecken på leda och hoppas på det senare. Det krävs lite spänning i tillvaron, när coronaomgivningen inte bjuder på något intressant. Visst har jag varit ute på promenad, men man kan ju inte snurra runt hur länge somhelst. 

Nog kunde väl Trump arresteras, så att det händer något positivt och spännande som man kan fördjupa sig i. Det skulle i så fall bli något av det bästa som händer, förutom att ett vaccin är på väg. Ja, in i min arm någon gång i en nära framtid. Då kanske man kan leva en aning mer normalt om några månader.

Det skulle vara kul.

*****

PS. Den där torkade skinkan är förödande god. Bara så du vet.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det är kalasgott! Jag tillhör däremot nallarna ,-)

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Jaså, minsann. Här får man veta. 🙃😇