tisdag, mars 19, 2024

Jag har inga ...

.. sömnproblem, vad jag vet. Somnar oftast ganska direkt sedan jag släckt läslampan och lagt bort boken jag har på sängbordet. Oftast vid halv midnatt.

Det händer att jag vaknar till under natten. Men det innebär inga problem. Vänder mig om och somnar om.

Gångna natten var dock något i hästväg (hur nu deras nätter är) med total 'medvetslöshet'. Inte ett enda medvetet vakentillstånd under alla de 7 timmar som jag tror sov. Härligt, på sitt sätt.

Men oavsett sömntyp så finns det en gemensam nämnare. Jag drömmer en hel del trivsamma drömmar på morgonsidan. Och varje dröm har ett tema. Jag är aldrig hemma i vana omgivningar. Alltid på resa någonstans. Alltid trevliga upplevelser.

Kan man få en drömtydning, tack.

*****

4 kommentarer:

Monet sa...

Du verkar tillhöra något mirakulöst undantag bland män i din ålder som inte behöver gå upp och kissa på natten. Gott samvete tycks du också besitta - det är få förunnat att alltid spatsera omkring på trevliga temaresor på nätterna. Lite förträngd reslust kanske?

Bert Bodin sa...

@Monet

Ja, jag utesluter i vilket fall att jag skulle vantrivas hemma. 😊

Elisabet. sa...

Lyckliga herr Bodin! Sju timmar rakt av, det vet jag knappt att jag har upplevt. Har alltid, så långt tillbaka jag kan minnas, haft väldigt splittrad sömn, men så torde man väl inte bli långlivad heller.

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Jag kan betrakta mig som priviligierad. Men nog händer det att jag vaknar ett par gånger per natt också. Men sällan svårigheter att somna om. Det är inget problem.