onsdag, mars 13, 2024

Och där ...

.. kommer Sveriges snyggaste bil in för att bli besiktad. Det sker som vanligt på detta trevliga ställe: Bilprovningen ! Det vill säga den gamla bästa ickeprivata. Glada herrar tar emot.

 - Du behöver inte checka in. Får jag nyckeln, sa en kille som mötte mig i dörren.
 - Oj, sa jag. Tur att du är legitimerad.
Han hade företagströja förstås. Annars hade det ju kunnat vara  'vem som helst' som hade stått där vid dörren och lagt beslag på en intet ont anande besökare.
 - Gå in och ta en kaffe, sa han.

Så blev det. Men utan kaffe, eftersom jag nyss fått i mig en stor kopp på ett ställe i stan.
Behöver jag nämna något om resultatet? Nej - som vanligt var allt tipp-topp. Besiktaren gav mig också lite goda råd om att jag skulle ta en slang och spola rent ordentligt "på den där 'hyllan' längst bak, bakom hjulet". 
 - Det är inte bra att det samlas skit där, sa han.
 - Okej. Då får jag visa upp resultatet om ett år.

Då var det gjort för i år.

*****

Inga kommentarer: