lördag, mars 23, 2024

Lite schizofrent

Hur har vi det, egentligen? I veckan har jag kunnat konstatera att vi är rätt lyckliga här i Sverige. Inte riktigt lika lyckliga som i Finland, Danmark, eller Island förstås. Men på fjärde plats återfinns vi enligt FN:s World happiness report. Inte dåligt alls! Vi borde kanske sträcka på oss och inte vara så negativa. 
Klipp från DN


-----
 
 
För negativa är vi också. Enligt en rapport från SOM-institutet, så ser det inte alls så kul ut. Pessimister är vi tydligen.
 
Klipp från en annan sida i DN

-----
 
Så hur mår vi?
 
Jotack - här är det mesta bara fint. En slapp lördag fylld av blötsnöslask. Det inspirerar inte till några långa utevistelser, men en sväng på stan blir det i alla fall. Det finns ju gallerior. (Hm...)

SM-veckan är i full gång. Men mest i TV. Det finns konstiga sporter, märker jag. Inomhus. I Boden åks det skidor. Skidskytte. Utomhus. Där slappas det inte.
 
På torget är det marknad. Där passerar jag och tar en bild.
Sedan går jag hem. Sätter mig med ett korsord.

Slapp lördag.



*****

Inga kommentarer: