fredag, oktober 21, 2005

De här två bilderna...

... har jag nära till hands, alltid. En står vid datorn och den andra ser jag från frukostbordet. Prydligt inramade ytterligare en tid framåt. Vi brukar nämligen byta bilder mitt i vintern och sätta in något av sommarens minnesvärda ögonblick.

Bilderna nedan är tagna i Rikgsgränsenfjällen. Det övre på västsluttningen av Norddalsfjellet (känt för sina hisnande friåkningsmöjligheter), det nedre efter en hård skidbestigning till Låktatjåkkostugan, Sveriges högst belägna turiststation (1228 m.ö.h. och dryga 700 m höjdskillnad från startpunkten vid E10. Jag var rätt nöjd, när jag stod där, kan jag säga. Det var jobbigt.

Vid båda tillfällena stark kyla. Det var en osedvanligt kall marsvecka, då morgontemperaturerna dansade mellan -27 och -30. På dagarna ca -20.

Men outsägligt vackert.

Det är den där vintern, man längtar till.

Inga kommentarer: