fredag, oktober 14, 2005

Dubbellivets varannandagsvälsingnelse

Åh, vad det är skönt att höra väckarklockan ringa. På någon annans sängbord!

Här i huset har man priviligiet att ligga kvar och vänta på frukosten varannan morgon.

Mmmmmmm.... vad det är skönt att vakna till, höra någon diskret stöka i köket, medan jag själv sträcker ut rasbenen, tills jag nästan får sendrag i pektån och sedan slappnar av, vänder på kudden och slumrar om på den svala sidan.

Så har jag det, året om. Enda undantaget är i princip när jag fyller år. Då kan det ju slumpa sig så att jag haft slummermorgon dagen innan födelsedagen också. För på födelsedagen behöver man ju inte anstränga sig, för att få bubbel- och löjromsfrukost på sängen.

Men det är då det.

Idag blev det min morgonrock slängd över ansiktet, ett ryck i täcket, ett "uppåhoppa", och en kopp vuxenvälling, egenbakat fullkornsbröd, ett glas juice och två morgontidningar.

Stackars singlar!

Inga kommentarer: