onsdag, december 14, 2005

Det var sommar...

... och jag var på jakt efter en badborste med skaft som julklapp till mamma, när jag steg in på affären i Svartöstan i utkanten av Luleå. Det var mycket folk i affären och jag var tvungen fråga var de hade badborstarna. "Dom har vi inte framme nu på sommaren, men jag kan leta fram en på lagret när jag är klar med min kund".
Under tiden kom en av de manliga försäljarna fram till mig och stack en ritning i handen på mig. Det var hans förslag till hur jag skulle bygga om lägenheten. Vi diskuterade en stund, jag såg att han hade flyttat köket och placerat badrummet som en del av vardagsrummet i öppen planlösning. "Ser skitfint ut", sa jag. "Så där får det bli". Jag visade min syster, som ifrågasatte lösningen med badrummet. "Jamen, det är ju precis utanför sovrummet. Perfekt."
Badborsten, en exklusiv variant av ebenholzträ, tung och gedigen kom fram ur någon gömma och jag lämnade butiken, som var inrymd i SSAB:s huvudkontor iförd ett par vita träskor som Eva (f.d. kollega) plockade fram och gav mig.
Hamnade mitt ute i ett asfalteringsgäng, som höll på med hela planen och gatorna runt omkring för att göra snyggt inför invigningen. Mina träskor hade inbyggda inlines, men utan hjul och jag tog fart förbi hela arbetsområdet och svängde in på en tvärgata, där snön(!) låg decimeterdjup, vilket inte hindrade mig.
Med en snygg sväng, en sån där som man bara kan göra med inlines, med svänghållsfoten elegant framskjuten och vinklad i den önskade riktningen, kände jag hur jag behärskade centrifugalkraften på väg in på skolgården där jag parkerat min VW-buss (!??), bara för att finna att jag glömt dra åt handbromsen och lägga i växeln, vilket gjort att bussen var till hälften inkörd i en stor snöhög. Jag fick kliva in genom den bakre dörren...


Vaknade!

Alltså - Vad betyder allt det där? Det var en av de mest detaljerade drömmar jag haft på länge. Och att jag kommer ihåg en dröm är väldigt ovanligt.

Så nu vill jag ha din hjälp.





Ställ diagnos, tack!
En ovanligt kreativ människas början på sin första succéroman.
Badborste, kritvita träskor och svart nylagd asfalt, tyder på rädsla för att skita ner sig.
En undantryckt erotisk laddning med fetischistiska inslag
Jag vill ha en badborste, ett par träskor, en ny lägenhet och en ny bil i julklapp.
Bara svammel. Glöm allt!




Free polls from Pollhost.com



Och vill du prata allvar, kan du väl slänga in en kommentar som vanligt.

2 kommentarer:

annika sa...

All of the above! ;)

Bert Bodin sa...

Du har förmodligen rätt i din analys.