söndag, januari 07, 2007

Det stora avslöjandet

Någon gång måste du väl få veta sanningen om mig, tänker jag. Särskilt som flera andra bloggare avslöjat sitt innersta under denna helg. Jag menar Det Mörka Hotet, Annika Bryn, Tommy, Elisabet med flera.

Så här kommer mina sanningar!
Fast en är fel.
Vilken?

  1. Trots att jag gärna tar till mig nya tekniska, nödvändiga och helt onödiga prylar eller företeelser, spelade jag mitt första dataspel först 2006.
  2. Vårvintern 1950 passerade jag för första gången den norra polcirkeln, och trettio år senare hade jag vid minst två tillfällen hamnat på den södra sidan om ekvatorn.
  3. En gång var jag tvungen att navigera åt en helikopterpilot, som inte hittade dit jag skulle. Nä, förresten - två gånger.
  4. Om du skulle åka skidor med mig i den franska alporten Val d'Isère skulle du inte behöva bekymra dig ett dugg om att åka vilse bland de 148 liftarna, eftersom jag talar franska och dessutom vistats i de backarna i 22 veckor.
  5. På 64 Park Avenue i New York skålade jag med Lars Danielsson på ett glöggparty för 11-12 år sedan. Det har han säkert glömt!
Lycka till! Bli först och vinn äran.


Inga kommentarer: