lördag, mars 17, 2018

Efter gårdagens ...

.. soliga väder och vackra kväll med räkfrossa, och därpå följande god sömn, vaknar  i till gråväder idag.

Utflykt ut mot öarna västerut var det tänkt, men vi ändrade oss. Tilltagande vindar och snöfall fick oss att återigen ta en dag på stan. Strosade rätt planlöst. Kollade norsk design och norsk konfektion, som alltsomoftast visade sig vara svensk.

Bland alla turister (och jag lovar att de är många) hjälpte jag en man och en kvinna som kämpade med att försöka sig på en självis mitt på Storgata.
- I can take a picture of you, sa jag.
- Oh thank you.
De sken upp och började glatt posera. Jag tog fyra, fem bilder.

Vi pratade en stund. De kom från Singapore och undrade varifrån jag kom. Berättade att jag  bor i norra Sverige och att jag varit här många gånger och alla årstider. De frågade hur det var på sommaren och jag berättade  både om midnattssolen och om midvintermörkret. De var mycket nöjda med resan vit och jag berättade också att jag besökt deras hemstad.

Tog en fika på Skirri, innan vi gick till en fiskaffär för att inhandla lite delikatesser. Hem för en paus, lite mat och en tupplur.

Det gäller ju att ladda för kvällen.

*****

Inga kommentarer: