tisdag, mars 20, 2018

Mycket att göra

Ja, man kan ju inte lägga sig på soffan redan efter lunch. Hur skulle det se ut. Så förutom promenaden till Bistron, som ligger en bit bort, och tillbaka, och min träningssektion på gymmet i morse, packade jag en liten ryggsäck med en dricktermos kaffe och en hembakt kanelsnurra och gav mig iväg över fjärden till närmaste ö.

Där var det mycket folk. Turister. Konferensgäster. Vanligt folk, kanske man kan säga, så det var inte givet att jag skulle finna en sittplats förutom ute i snön. Alla eldstäder och de flesta kafebord var upptagna.

Men så såg jag ett par, som satt på en stugtrapp, som precis gav sig iväg. Den var riktad rakt mot solen, så det fick bli mitt val. Så småningom fick jag sällskap av en ung skridskoåkande mamma med barnvagn, nyfödd (relativt) baby och en liten hund, som mest låg och trynade i korgen under barnvagnsinsatsen.

Skönt i solen. Gott kaffe. Liten pratstund. Men efter någon timme kände jag att det var dags att gå hem och ägna sig åt dammsugaren.

Tack för denna gång, Gråsjälören.
*****
Uppdatering: 13,3 km med apostlahästarna idag. 

2 kommentarer:

V sa...

Vacker bild, har tyvärr inte hunnit njuta av isvägen så mycket som jag hade önskat i år. Men nu när det blivit varmare väder så gäller det att passa på.

Bert Bodin sa...

@V

Det är livskvalitetshöjande.