torsdag, april 19, 2018

- Jag kommer ihåg ...

.. när du räddade mig. En i och för sig till utseendet bekant man passerade mitt bord på lunchrestaurangen. Vi nickade till varandra och då tog han kontakt.
 - Jaså, sa jag lite frågande.
 - Jo, jag var i Umeå och skulle åka hem med flyget. Men när jag kom till flygplatsen var flighten inställd.
 - Ojdå, sa jag med en tanke på att "det är väl inte helt ovanligt".
 - Men jag gick fram till personalen och sa att jag har en biljett. Jo, men den här flighten blev inställd för flera veckor sedan.
Då berättar mannen att han ringde till oss på resebyrån och jag svarade trots att det var efter kontorstid. Han hade någon form av "heta linjennummer" till oss. Vissa storkunder hade det.
 - Du bad att få undersöka saken och återkomma till mig. Och det dröjde inte länge. Du sa, "gå ut genom entrén. Där står en taxi som kör dig hem". Och så blev det.

Jag hade ett svagt minne av detta. Frågade när det här hände.
 - Ja, det är väl 20 år sedan, sa han.

Jag kommer alltså ihåg vissa detaljer, men inte vad missödet berodde på. Någon miss i kommunikationen mellan flygbolaget och oss, kanske.

 - Nä, men det var rådigt gjort. Jag kom ju hem!

Kul med positiva kunder.

*****

4 kommentarer:

  1. Och viktigt med serviceminded personal!

    SvaraRadera
  2. @Elisabet

    Då blir det som bäst. 🙂

    SvaraRadera
  3. Vem fick betala taxin...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Turtlan.

      Jag minns inte i detalj. Men i första hand är det vi på resebyrån. Sedan görs en utredning om orsaken till att kunden inte informerats. Jag har ett svagt minne av detta fall (De är ju, tack och lov sällsynta.) att det var en datahistoria. Informationen om det inställda planet hade inte nått oss. Och då skickade vi fakturan till flygbolaget.

      Så går det till.

      Radera