fredag, januari 11, 2019

Ett mystiskt ljus ...


.. syntes över ön på andra sidan fjärden, sent igår kväll.
- Titta. Är det månen som är på gång där bakom diset, frågade jag.
- Det ser så ut.

Men ljuset över Jämtön (Det är väl bara en tidsfråga innan den heter Alwaysisland.) blev konstant. Någon måne syntes inte till.

Men så slog det mig att jag läst en artikel i gårdagens tidning, som berättade att en filminspelning i största hemlighet pågår på ön. Och inte vilken film som helst. En "världsstjärna" lär vara med. Det var alltså med största sannolikhet stjärnglans som spred sig över trädtopparna.

Nicolaj Coster-Waldau heter glitterspridaren. Jag har aldrig någonsin hört talas om honom. Än mindre vet jag vad som gjort honom så känd, att han skyddas av "säkerhetspersonal".
- De gör ingen press idag, blir svaret när tidningen försöker närma sig.

Men jag är förstås starstruck.

Herregud - en jämtöprofil!

Klicka för att läsa. ... Nähä - det funkade inte alls det. Hm!?
Källa: NSD
*****

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Inte sett ett endaste avsnitt av den serien. GOT-serien alltså. Blir således inte ngt impad!

Bert Bodin sa...

Detsamma gäller för mig.