torsdag, januari 10, 2019

Ut i det blå

 - Vi skiter i SMHI, och vädervarningarna, sa vi och fixade i ordning för att åka ut till Rånlandet.

Men först måste vi till Sunderby sjukhus för årskoll av njur- och levervärden. Min medicinering kräver det. En medicin  som tidigare på förmiddagen hävde en arytmiattack. Något som jag inte känt av på mer än ett år.

Besöket går smidigt. Jag får komma in 10 minuter före tid. Kollen tar sju-åtta minuter. Den finska sköterskan håller kvar mig en stund, eftersom hon spanat in ett armband som jag bär. Hon tyckte det var så snyggt och ville veta mer. Alltså fick jag ta hela den fina historien om det.

Efter en fika i sjukhuset kafeteria, där Benke suttit och väntat och träffat en skolkompis som han inte sett på 40 år, åker vi vidare till stugan.

Ut till tystnaden och fåglarna. Ser att grannen varit hos oss och sopat bron (förstukvisten). Snällt!

Inne är det bara 7 grader. Värmen kopplas på. Brasan tänds. Fåglarna får mat och vi får lunch.

Ute sänker sig norrbottensblå skymning.

*****

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Kan verkligen förstå att ni åker dit oavsett om stormen kommer eller inte. Hoppas ni fått upp värmen nu... ja det tror jag väl inte annat :-)

Bert Bodin sa...

Helt rätt gissat. Värmen är här. Och än så länge har varken snöovädret eller stormen visat sig. Vi får se hur det blir imorgon.