lördag, november 23, 2019

Idag skäms jag

Det här måste vara den slöaste lördag jag genomlevt, på väldigt länge. Det är nog delvis sportens fel. Faktiskt.

När Vinterstudion startar och visar dels längdåkning från Gällivare och sedan favoritsporten utförsåkning från ett favoritställe - finska Levi - då blir man fast. I flera timmar. Som tur är åligger det mig att göra middag idag. Några inköp krävdes, så jag trängde mig ut i lördagshetsen. Det var väl i och för sig ett elddop, men var ändå rätt snabbt överstökat.

Men inte blev det särskilt mycket gjort resten av dagen. Lite korsord. Lite läsning. En slummer på soffan. Middag. Och TV.

Känns riktigt aktivt att göra sig i ordning för sängen. Klä av sig. Borsta tänderna.

Guuuu så jobbigt!

*****

6 kommentarer:

Cecilia N sa...

Kommenterade till maken: Levi, det är ju dit som Bert i Luleå brukar fara och åka skidor.

Jag kände mig väldigt vetande.

Bert Bodin sa...

@Cecilia N

Och precis i samma backe som tävlingarna gick brukar jag kasta mig utför.

Turtlan sa...

Ja här går det i samma tempo i helgen. Dvs lågt tempo!!! Men känns ok. Som lite lugnet före... för kommande helger är det alltid något på agendan.

Men ska cykla till affären en sväng. Dels för att få luft men också behövs lite frukt o grönt.

Bert Bodin sa...

@Turtlan

Fast 10000-målet kan man glömma.

Elisabet. sa...

Och vi har mest suttit i soffor i helgen.
Hu! Längtar efter frisk luft!!

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Jo. Det får inte bli någon vana.