söndag, november 17, 2019

Nja - inte vet jag

Jag brukar nog tycka att jag har ett rätt öppet sinne. Gillar musik från alla håll och kanter. Jazz, pop, rock, klassiskt, folkmusik, s.k. världsmusik (lyssnar på P2:s Klingan varje lördag) med mera. Teater och film konsumerar jag också rätt ofta.

Konst - jo, det gillar jag för det mesta. Men ibland så undrar jag. Idag besökte jag konsthallen på Kulturens hus här i stan. Jag kände till att tre konstnärer hade vernissage där igår, lördag.

Smälta bivax. (???)
Jag möttes av detta:

Lakan på tork, eller ännu inte upphängda.


Växter som får dropp och mullrar i högtalarna.
Ett odukat bord. Eller halvdukat?




Snyggast. Ungefär som en av mina hyllor hemma.
Klicka gärna på bilderna för fler detaljer. 

Men det är klart; kan man kalla att spela psyksjuk på Västerbron konst, så är väl det jag såg idag till och med lite intressantare.

Nja - inte vet jag.

Åsikter efterlyses.

*****

4 kommentarer:

Monet sa...

Pretentiöst trams! Jag gick min första konstutbildning i Stockholm 1964 och just de av min klasskamrater som inte kunde dra ett streck och fick underkänt vid varje krokilektion ägnade sig sedan åt sånt här. Ingen, menar ingen, har någonsin gjort sig en karriär som konstnär i den betydelse man i regel lägger in i det.

Elisabet. sa...

Ja, jag har väl inte tillräckligt öppet sinnelag (det konstnärliga) och känner väl som du.

Bert Bodin sa...

@Monet
Det är väl ungefär som jag tycker.

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Ja, jag har svårt att ta det hela på allvar.