tisdag, november 26, 2019

Tur att man bor ...

.. centralt i en lagom stor stad. Igår var jag ju till tandläkaren på årskoll. Den gick ju finfint.

Men när jag kom hem kände jag plötsligt en liten vass "kant" på baksidan av en framtand i underkäken. Givetvis sökte sig tungan dit hela tiden hela dagen hela ...
Tillslut kändes det som att jag fick skavsår på tungspetsen.

I morse var det träningsdags. Alltså gjorde jag en kombo. Gick till gymet och klädde om. Sedan gick jag en trappa högre upp och in till tandläkaren. Allt i samma hus, alltså. Och allt i mitt eget grannkvarter.

Väntar på tandläkaren
Sköterskan Gerd tog emot och fixade en snabb mottagning. 
 - Vänta här så ska jag prata med Åke.
Sagt och gjort. 10 minuter senare var allt fixat och jag kunde ta trappan ner till löpbandet för en rejäl uppvärmning och efterföljande runda bland maskinerna.

En timme senare gick jag de 300 meterna hem.

*****

Inga kommentarer: